Ambassadører

Våre ambassadører 2022

mette2.jpg

Mette Fredriksen

33 år fra Sandnes, og bor på Jørpeland.

Min motivasjon til å trene og løpe er helsegevinsten det gir! Det gir meg mye energi og glede. Løping for meg er «fristed» hvor jeg kan være 100% meg selv! Løping motiverer meg alltid til å gi alt og utfordre meg selv! 


Mitt favorittsted å løpe er ute i terrenget nå når det går mot vår og sommer! Det er helt fantastisk. 


En treningsuke for meg starter alltid med en intervall. Resten av uken blir det noen mil på asfalten og i terrenget! Mye lysbetont trening med smilepuls. 

per4.jpg

Per-Christian Baarholm

37 år gammel IT konsulent fra Tananger.

Supermosjonist småbarnsfar som elsker å trene. Jobber som IT konsultent og har barna 50 % annen hver uke. Er film og musikk nerd utenom trening og en er ivrige Arsenal supporter som er ofte på kamp når jeg er på jobbreise til UK.

Jeg var en gang 100 kg og har ingen planer om å nå det punktet igjen. Men det er nok ikke det som motivere meg mest, jeg er generelt veldig glad i å bevege meg.


Løping betyr frihet. Samme følelsen som jeg fikk av sykling bare at det krever mindre utstyr, og så er det så enkelt. Er bare å stramme skoene og så er du i gang. Trenger ikke gjøre det mer komplisert enn det.

Min favorittøkt er 10-12 x 3 minutter hardt, eller 8-7-6-5-4-3-2-1 minutter der du springer hardere jo kortere intervallene blir.


Stedene jeg liker best å løpe er langs Themsen i London eller rundt Tananger ring :D hihi


En vanlig treningsuke for meg betyr  ca. 100-130km løping, 2 dager med styrketrening, en lang sykkeltur og gjerne en fjelltur. Ca 15-17 timer trening i uken.

Silje3_edited.jpg

Silje Milenkovic

Silje er en jente på 18 år fra Sandnes og som bor på Austrått.

Jeg Jobber som Instruktør på treningssenter og er svømmelærer. Men mest av alt er jeg triatlet og satser alt for å bli best!

Det som motiverer meg selv til å trene er at jeg vil gjøre meg selv stolt og ser på trening som noe jeg vill og ikke bare noe jeg må.


Løping for meg betyr kjempe mye! Det er en av favoritt dispiplinen mine innenfor min idrett.


Min favoritt treningsøkt er Langintervaller typ 6x7min eller 12x300m. Elsker å løpe i typ park, men også stor fan av Banen og mølla:)


En vanlig treningsuke for meg består av 2-3 økter om dagen. Men hvis vi ser på løpingen er det som regel intervall mandag,torsdag,og lørdag. For ikke å glemme søndagslangturen og rolige turer innimellom intervalldagene.

jerry1.jpg

Jerry Vestergaard

45 år  til sommeren og jeg bor på Jåttå.

Født og oppvokst i en by som heter Helsingborg ( i Skåne ) og kom til Norge for ca 15 år siden. Jeg har en sønn på 13 år og jeg jobber som selger i Foodtech. Utdannet kokk og har en fortid i det militære fra Sverige. På fritiden blir det en del løping. Dama mi bor på Hommersåk ,så er der halve tiden, med de flotte omgivelsene der ute. Den andre halve tiden er jeg hjemme med sønnen på Jåttå og løper da en del asfalt. Har løpt aktivt i snart 3 år. Frisk luft, den vakre naturen og att få bli sterkere i kropp og sinn er ting som motiverer meg. Det er medisin for sjelen att få løpe, en slags frihet.  


Løping betyr masse for meg, og er en stor del av mitt liv, både korte og lange distanser, asfalt som trail. Tiden er ikke så viktig syns jeg, men att komme seg ut og vare i rørelse og se små fremskritt dag for dag, det betyr masse for meg. Hver dag over dørstokken er en god dag :)

Liker både trail og asfalt, gjerne lange turer, men etter jeg fikk Covid må jeg jobbe meg opp igjen på samme nivå jeg var, jeg begynner komme tilbake.

Beste treningsøkten jeg hatt var med Simen Holvik før sommeren, da løp vi fra Egersund til Stavanger, kose økt:)  

Favorittsteder å løpe er rundt Lifjell, Dalsnuten og Sørmarka eller asfalt turer inn til byen ( Stavanger ) ut til Madla og tilbake. Før jeg fikk corona så var det stort sett trening hverdag, blandet med trail og asfalt. Men i det siste har det blitt mer asfalt og mindre trail, har vel ligget på ca 100 km i uken. Prøver komme meg opp på det igjen, men har litt å jobbe med ( pusten ) etter covid.

Malin5.jpeg

Malin Pedersen Goa

Blir 30 år nå i juni.

Bor og er fra Randaberg sammen med sin datter på snart 3 år.

Det som motiverer meg til å komme meg ut å trene er følelsen det gir både i selve økten og følelsen etterpå. Det gir meg tonnevis av energi og boozt til å takle den travle hverdagen, men det gir meg også mestringsfølelsen av å fullføre noe av det som står på dagsplanen. Og med god selvdisiplin kan man oppnå det meste, og det er der resultater kommer inn i bilde og som klart gir en real boozt! I tillegg er det bra for helsa og det bør egentlig være motivasjon nok? 

Løping for meg betyr så klisje så det høres ut - NESTEN alt. Løpingen har vært en stor del av meg de siste 11 åra og har bidratt til et lass av sunne, minnerike og fantastiske løpeopplevelser.

Min favoritt treningsøkt må deles i to og er helt ulike hverandre. Den ene er intervall 3x(10x70/20 sek) , altså 70 sek terskel / 20 sek pause x 3 serier (3 min seriepause) Den andre er terrengløp, da aller helst i høyden.

Min favorittarena må vel bli Vistnes-Vistvik-Bø runden her på Randaberg. Perfekt for både intervalltrening, rolig langtur, rask tur osv.

En vanlig treningsuke for meg består av to intervalløkter, en-to rolige langturer(12-20+km) og en tempotur(8-14km).

Pga Covid og en lang sykdomsperiode har det blitt mye mindre trening de siste 6 mnd, men jeg jobber på spreng for å komme tilbake i toppform. Det krever tålmodighet og langt flere rolige turer, men er positiv til at jeg får kommet meg tilbake til de normale løpeøktene snarest.

martin2.png

Martin Schei

21 år og bur for øyeblikket på Stord.

Jeg har et friår for øyeblikket der jeg jobber litt på sida som bartender/servitør, så mye av hverdagen min går i trening. Etter planen blir det skulegang i Stavanger etter sommaren.


Det som motiverer meg til å gå ut å trene er at jeg har hatt enorm fremgang sist år og veit jeg har potensial til å bli bedre en det jeg er nå - hvis jeg legger ned treninga som skal til. Det at man i tillegg trives med det man gjør, gjør det bare så mye lettere.


Løping har alltid vore en del av livet. Alltid vore ute og veldig aktiv som liten. Jeg har tatt meg godt ut som midtbanespiller på fotballbanen i flere år. Men så fant jeg plutselig det jeg virkelig brant for som er løping og fotballkarrieren la jeg da på hylla.


Min favoritt treningsøkt rr en økt som jeg har kjørt mye om sommaren. 

6 km terskel sammenhengende + 10*200 m på bane etter en liten seriepause. Er veldig glad i intervaller på mølle og, der har jeg har lagt ned store deler av treninga mi.


Min favoritt treningsarena må vær Stord stadion eller rundt Mosvatnet i Stavanger.


En vanlig treningsuke for meg er rundt 110-130 km i uka. Der jeg har 3-4 kvalitetsøkter + ein langtur og resten rolig.